İş Süreci Gözlemlenebilirliği: Süreç KPI'ları
29 Haziran 2025 Pazar
Dynatrace İş Akışı, en üst düzey süreç KPI'larını destekleyici adım ve örnek düzeyindeki analizlerle birleştirerek iş süreci gözlemlenebilirliğinin vaadini yerine getiren bir Dynatrace® Uygulamasıdır.
İş süreci gözlemlenebilirliği, işinizi otomatikleştiren ve dijital dönüşümün temelini oluşturan kritik iş süreçlerinin sağlığını ve performansını izler. Her adımda toplanan iş verilerinden yararlanarak, iş ve BT ekipleri süreç KPI'ları, verim ve istisnalar hakkında gerçek zamanlı içgörüler paylaşabilir.
Dynatrace Business Flow, en üst düzey süreç KPI'larını ayrıntılı akış analizleriyle birleştirerek iş süreci gözlemlenebilirliğini basitleştirir. Uygulama, her süreç örneğinin ilerlemesini izleyerek bireysel ve toplu süreç performansını, verimi, istisnaları ve iş sonuçlarını raporlar.
Bu güncellemeyle, Davis® AI uçtan uca süreç verimliliğini ve güvenilirliğini sağlamak için KPI eşik ihlallerini izleyebilir ve bunlar hakkında uyarı verebilir.
Anormallikler kaçınılmazdır:
Dağıtmış olabileceğiniz derin BT gözlemlenebilirliğine rağmen, iş süreçlerinizin çoğu muhtemelen arızalarla, aralıklı gecikmelerle veya devam eden verimsizliklerle karşılaşacaktır. Bu sorunlar, gelirde doğrudan bir azalmadan Net Promotör Puanı'nda (NPS) bir azalmaya, atıl üretim hatlarından departman bütçe aşımlarına kadar çok çeşitli iş sonuçlarını etkileyebilir. Her iş birimi bir dizi sürece güvenir ve her sürecin gecikmelerden, istisnalardan veya arızalardan etkilenebilecek ölçümleri ve KPI'ları vardır. Örnekler şunları içerir:
İki hizmet arasındaki duraklamış bir bağlantı, yemek siparişlerini doğrulama sürecini geciktirir ve bu da memnuniyetsiz müşteriler, atıl teslimat sürücüleri ve iptal edilen siparişlerle sonuçlanır.
Üçüncü taraf bir API'deki bir arıza, kredi doğrulama sürecini bozar, onaylanan başvuru sayısını azaltır ve şirketin gelirini doğrudan etkiler.
Depo siparişi işlemedeki bir gecikme, geç teslimatlara neden olur ve müşteri deneyimini etkiler.
İş süreci gözlemlenebilirliği:
Gerçek zamanlı iş süreci gözlemlenebilirliği, anormalliklerin hızlı bir şekilde tespit edilmesini ve hızlı, hatta otomatik düzeltme için gereken BT bağlamının dahil edilmesini sağlayarak bu ve diğer olayların etkisini en aza indirebilir. İş süreci gözlemlenebilirliği, süreç verimliliğini ve güvenilirliğini sağlama, anormallikleri hızlı bir şekilde tespit etme ve düzeltme ve optimizasyon fırsatlarını belirleme konusunda yeni bir yaklaşımdır. Tespit edilen iş istisnaları bir kümedeki bir ana bilgisayara özgü müdür? Kredi kontrol API'si hangi hizmetlere bağlıdır? Kaynak veya hedef bankada bir fon transferi darboğazı var mıdır?
Dijital Operasyonel Dayanıklılık Yasası (DORA) gibi yeni düzenleyici çerçeveler finansal ve diğer kurumlara katı operasyonel dayanıklılık gereklilikleri dayattıkça iş süreci gözlemlenebilirliği giderek daha önemli hale geliyor.
Dynatrace İş Akışı:
İş Akışı, en üst düzey süreç KPI'larını destekleyici adım ve örnek düzeyindeki analizlerle birleştirerek iş süreci gözlemlenebilirliğinin vaadini yerine getiren bir Dynatrace® Uygulamasıdır.
İş Akışının yanıtladığı sorulardan bazıları şunlardır:
- Ortalama uçtan uca süreç gecikmesi nedir? Bu zamanla nasıl değişir?
- İş hedeflerine ulaşıldı mı? (Örneğin, ortalama kredi tutarı, hizmet yanıt süresi veya kapanış oranı.)
- İş istisna oranı nedir? Bir eğilim var mı?
- Hangi işlem adımları en sorunlu? Hangi adımlar normalden daha uzun sürüyor?
- Optimizasyonlar performansı iyileştirme veya istisnaları azaltma hedefinde başarılı oldu mu?
- Bir işlem yolu, istisnalar ve verim açısından diğerinden nasıl farklıdır?
- Belirli bir müşteri siparişinin mevcut durumu nedir?
İş Akışı: KPI uyarıları:
İş Akışı'nın en son sürümü, anormallik algılama ve uyarıları desteklemek için önemli bir geliştirme sunuyor. Uygulama kullanıcıları, sürekli KPI analizi için Davis AI Anomaly Detection'dan yararlanarak, bildirilen dört iş süreci KPI'sından herhangi biri için uyarılar yapılandırabilir.
Uyarılar, uygulamanın dört iş süreci KPI'sının her biri için yapılandırılabilir:
- Dönüşümler veya yerine getirmeler.
Kaç işlem örneği (talepler, teslimatlar, ödemeler vb.) son adımı başarıyla tamamladı?
- Hatalar veya iş istisnaları.
BT hatalarından farklı olarak, bunlar genellikle uygulamada tanımlanan ve uygulama yükü içinde bildirilen işleme özgü istisnalardır.
Bu, işlem örneklerinin döngü süresidir, başlangıçtan bitişe kadar geçen süredir.
Bu, işlem örneklerinden çıkarılan herhangi bir kullanıcı tanımlı ölçüm olabilir. Örnekler arasında gelir, sipariş miktarı, kredi tutarı ve onay oranı bulunur.
Detaylı bilgi için lütfen tıklayınız.