İş Akışlarınızda Gözlemlenebilirliğini Genişletin
24 Kasım 2025 Pazartesi
Response-Body içindeki verilere erişerek, işlemlerinizin başarısızlığını ve değerini, saatler sonra değil, gerçekleştiği anda öğrenin.
Etkili iş gözlemlenebilirliği, nerede olursa olsun iş verilerine sorunsuz erişime dayanır. Dynatrace OneAgent®'ın iş verilerini işlem halindeki uygulama yüklerinden çıkarma konusundaki benzersiz yeteneğini daha da geliştirerek, giden web isteklerinden iş olaylarını yakalama ve istek ve yanıt gövdelerine kapsamlı görünürlük sağlama özelliğini ekledik.
Bulut tabanlı işlemlerde iş gözlemlenebilirliği açığı:
İş gözlemlenebilirliği, en iyi haliyle, iş sağlığı, raporlama ve iş ve BT liderlerinin kararlı ve etkili kararlar almak için ihtiyaç duyduğu metriklerin ve KPI'ların yorumlanması hakkında gerçek zamanlı içgörüler sunar.
Peki, kritik hizmetlerinizi bulut tabanlı çözümler sunduğunda bu verilere nasıl erişebilirsiniz? Daha yaygın örneklerden biri, hesap bilgilerini doğrulayan, kullanılabilir fonları kontrol eden ve işletmenizin satıcı hesabına para aktaran barındırılan hizmetler olan ödeme ağ geçitleri veya ödeme hizmeti sağlayıcılarıdır (PSP'ler).
Sistemlerinizin bu PSP'lere ve diğer SaaS çözümlerine yönelik işlem taleplerinde çok sayıda iş verisi bulunur. Bu verilere görünürlük sağlamazsanız, işlem başarısı, satış verileri ve iş sağlığı hakkında eksik ve gecikmeli bir anlayışa sahip olursunuz. İşlem başarısı veya başarısızlığı durumu genellikle yanıt gövdesine yerleştirildiğinden, bu durum özellikle sorunludur.
Müşterilerimizin tespit ettiği zorluklardan bazıları şunlardır:
- Sorunların çözümünde gecikmeler:
Başarısız işlemler yalnızca planlanmış raporlarda veya müşteriler şikayet
ettiğinde tespit edilir.
- Mutabakat tutarsızlıkları:
Dahili kayıtlar ile PSP raporları arasındaki tutarsızlıklar, sinir bozucu, zaman
alıcı ve hataya açık manuel çalışmalara yol açar.
- Kısa vadeli eğilimleri anlayamama:
Belirli sağlayıcılar veya işlem türleri için hata kalıplarını belirlemek, zamanında
ve ayrıntılı işlem verileri olmadan neredeyse imkansızdır.
Ayrıntılı bilgi eksikliği, ödeme yönetmeliklerine uyumluluğun denetlenmesini
ve gösterilmesini daha da zorlaştırır.
Giden Web İsteklerinden İş Olayları:
Dynatrace iş olayları, en zorlu iş kullanım senaryolarını bile desteklemek üzere tasarlanmış özel bir sınıftadır. İster OneAgent'tan, ister günlük dosyalarından, RUM oturumlarından veya API'lerden türetilsin, iş olayları kritik iş verilerine gerçek zamanlı ve kayıpsız erişim sağlar; nerede olursa olsun. Özellikle OneAgent'ın, herhangi bir kod yazmadan, işlem halindeki uygulama yüklerinden iş verilerini çıkarma konusundaki benzersiz yeteneği, yüzlerce müşterimiz için paha biçilmez olduğunu kanıtlamıştır.
OneAgent artık, bu kör noktaları aydınlatmak için özel olarak tasarlanmış giden web isteklerinden iş olaylarının yakalanmasını destekliyor. Artık giden web isteklerinizdeki kritik iş bilgilerini ve bunlara karşılık gelen yanıtları, Dynatrace içinde analiz edilebilecek, ilişkilendirilebilecek ve üzerinde işlem yapılabilecek yapılandırılmış iş olaylarına dönüştürebilirsiniz.
Kullanım Örneği: İş Olayları ve Ödeme Ağ Geçitleri
Hedefli yakalama için ayrıntılı yapılandırma:
Belirli URL'lere veya IP adreslerine (örneğin, api.stripe.com/payments veya paypal.com/checkout) gelen isteklerden veri yakalamak için uç noktaya özgü kurallar tanımlayın.
İşlemleri başlatmak için kullanılan POST veya PUT gibi ilgili HTTP yöntemlerinden veri yakalamak için yönteme özgü kurallar tanımlayın.
Gerçek zamanlı görünürlük ve proaktif uyarılar:
Gerçek zamanlı ticari işlem izleme: Her PSP işleminin başarısını, başarısızlığını ve değerini, saatler sonra değil, gerçekleştiği anda öğrenin.
Özel gösterge panelleri: Gösterge panelleri, farklı PSP'lerin başarı oranlarını ve gelirlerini görselleştirmeyi, darboğazları ortaya çıkarmayı ve iş ve başarısızlık eğilimlerini vurgulamayı kolaylaştırır.
Proaktif uyarılar: Gerçek zamanlı ödeme durumu mesajlarına göre uyarılar ayarlayın. Belirli bir tutarın üzerindeki başarısız işlemlerde veya başarı oranı SLA'sı düştüğünde uyarıları tetikleyin.
Gelişmiş izlenebilirlik ve kök neden analizi:
Uçtan uca işlem izleme: Kullanıcının dahili hizmetleriniz aracılığıyla satın alma işlemini başlatmasından PSP'ye giden talebe ve başarı veya başarısızlığı gösteren yanıt durumuna kadar bir ödemenin tüm yaşam döngüsünü izleyin.
Hızlandırılmış kök neden analizi: Çözümü hızlandırmak ve iş sonuçlarını iyileştirmek için ödeme işlemi başarısızlıklarının, darboğazlarının ve anormalliklerinin kaynağını hızla belirleyin.
Bu, herhangi bir kod değişikliği olmadan mümkündür. Giden istek ve yanıtlardan iş verilerinin çıkarılması, şeffaf olmayan müşteri etkileşimlerini şeffaf ve eyleme geçirilebilir iş içgörülerine dönüştürerek müşteri deneyimini iyileştirmenize, ödeme iş akışlarını optimize etmenize ve operasyonel riski azaltmanıza olanak tanır.
Giden web isteği yakalama için ilk destek Java için mevcuttur; ayrıntılar için Desteklenen Teknolojiler bölümüne bakın. Ek teknoloji desteği yakında sunulacaktır.
Detaylı bilgi icin lütfen tıklayınız.