Sektörden Haberler

Yeni Sürümleri Otomatik Algılama, Dağıtık İşlem Analizleri

18 Ekim 2021 Pazartesi



Dağıtılmış İzler (Distributed Traces) teknolojisi, uygulamalarınız ve hizmetleriniz tarafından işlenen her bir tekil istek için gerçek uçtan uca çalışma yolunu yakaladıklarından, geliştiriciler ve mimarlar için "gerçeğin kaynağıdır".  Bir geliştirme ortamında birim veya API testleri çalıştırırken, IDE (Entegre Geliştirme Ortamı) ve gözlemlenebilirlik platformlarıyla test aracı entegrasyonları, mühendislerin yeni oluşturdukları dağıtılmış izler üzerinde dağıtılmış izleme analizi çalıştırmasını kolaylaştırır.

 "Kodum, özel kullanım durumum için yeni bir arka uç hizmet sürümünü doğru bir şekilde çağırıyor mu?" gibi soruları yanıtlamak önemlidir.  Dağıtılmış izlemede istek ve yanıt ayrıntılarıyla giden çağrı gösterildiğinden kolaylaşır.

Aşağıdaki ekran görüntüsü, ilgili her hizmet çağrısının ayrıntılı sürüm bilgileriyle birlikte Dynatrace'te dağıtılmış bir izlemeyi gösterir.  Blogun geri kalanında, sürüm bilgilerini nasıl yakalayacağınız ve sürüme özel sorularınızı yanıtlamak için nasıl kullanacağınız hakkında daha fazla bilgi edineceksiniz:

Dynatrace, geliştiricilere sürümler ile ilgili her hizmetin ayrıntılarını raporlar. Geliştirme ortamlarınızda hali hazırda dağıtılmış izleri yakalamıyorsanız, umarım bu blog, durumu ortaya çıkarmanıza olanak tanır.

İster bir tane isterse milyonlarca olsun, dağıtılmış izler otomasyon gerektirir:

Yüzlerce mikro hizmetin bir veya birden çok sürümde test veya üretim ortamlarında dağıtılmasıyla, kısa bir süre içinde potansiyel olarak milyonlarca iz elde etmenize dağıtılmış izler denir.  Daha sonra bu izlerin analizini nasıl otomatikleştireceğinizi anlarsanız, DevOps ve SRE ekiplerini aşağıdaki gibi soruların yanıtlarına ihtiyaç duydukları için güçlendirebilirsiniz:

  •  “Hizmetlerimizin hangi sürümleri şu anda hangi kritik işlemlerimizi işliyor?”
  •  "Aşırı yüklenmiş bir arka uç hizmeti, ön uç hizmetinin SLO'larını nasıl etkiler?"
  •  "Arka uç hizmetlerinde değişen trafik davranışından hangi ön uç hizmetleri sorumludur?"
  •  “Bir hizmetin iki versiyonu arasında farklı bir davranış var mı?  Eğer öyleyse – üretime geçişi durduralım mı?”

Dynatrace topluluğumuzdaki birçok üye, DevOps ve SRE'lerin Mavi/Yeşil, Sürekli Güncellemeler, Kanarya Dağıtımları veya Özellik Bayrakları gibi sıfır kapalı kalma süresi güncelleme stratejilerinden yararlanmasına olanak tanıyan k8'lere ve mikro hizmetlere doğru ilerliyor.  Yukarıdaki gibi sürüme özel soruları yanıtlamak için yalnızca dağıtılmış her iz üzerinde sürüm bilgisi yakalamak değil, aynı zamanda daha iyi teslimat ve daha iyi teslimata yol açan yanıtlar elde etmek için milyonlarca izi manuel olarak takip etmek yerine analizi otomatikleştirmeniz gerekir.

Son 15 yılı aşkın süredir lider otomatik dağıtılmış izleme teknolojimiz Dynatrace PurePath, sürümleri otomatik algılar, yani her PurePath'teki sürüm bilgilerini otomatik olarak yakalayarak, bu sürüme özel soruları yanıtlamak için otomatik analiz seçenekleri sunar.

Dynatrace gerçek zamanlı sürüm analizlerine genel bakış:


Dynatrace, DevOps, SRE'ler ve Sürüm Yöneticileri için kritik soruları yanıtlayan gerçek zamanlı, sürüme duyarlı bir sürüme genel bakış sağlar.

Çok boyutlu analiz yoluyla devreye alınan sürüm güncellemelerini analiz etme:

Aşağıdaki ekran görüntüsü, test ortamınızda uçtan uca yapılan sürekli güncellemelerin 72 saatlik bir analiz penceresini göstermektedir.  Ortam sürekli olarak yük altındadır ve bu nedenle, sürekli güncellemenin bir sürümden diğerine nasıl gerçekten ve sorunsuz bir şekilde güncellendiğini görmek çok önemlidir.

Dynatrace sürüm farkındalı PurePath analizi, başarılı sürekli güncellemelerin veya kanarya dağıtımlarının doğrulanmasını otomatikleştirir.

Sürümler arasında deployment‘lerin geri alınmasını otomatik  algılama:

Yukarıdaki örnek, sistemdeki sabit yük sırasında meydana gelen sürekli güncellemeleri güzel bir şekilde gösterirken, aynı zamanda yalnızca verime odaklanır.  Fakat, "Oluşan Hataların Sayısı", "Yapılan Veritabanı Çağrılarının Sayısı", "Alınan Veritabanı Satırlarının Sayısı" veya "G/Ç'de Harcanan Zaman" gibi PurePath'lerden çıkarılabilen farklı bir metrikleri de raporlayabilirisiniz.

Hatalar (Exceptions), varsayılan olarak Dynatrace OneAgent tarafından sürüm farkında PurePath'in bir parçası olarak yakalanır.  Aşağıdaki ekran görüntüsünden de görebileceğiniz gibi, o günün erken saatlerinde kullanıma sunulan yapılardan birinde tanıtılan bir deployment‘n geri alınmasını otomatik  hemen bulunmuştur.

Bu, büyük miktarda PurePath'i otomatik bir şekilde analiz etmenin gerçek gücüdür.  Milyonlarca PurePath'i manuel olarak kazarak hiç kimse bu sorunları hızlı bir şekilde tanımlayamazdı.  Bu nedenle, Dynatrace'in otomasyonu, bu sorunları herhangi bir manuel çaba gerektirmeden otomatik olarak bulduğu için kullanıcılarımız tarafından değerlidir. 

Tanılama, ölçümler, gösterge tabloları ve uyarılar:

Sürüme duyarlı dağıtılmış izlemeler aracılığıyla daha iyi sürüm kararları alın

Dağıtılmış izleri yakalamak için Dynatrace veya başka bir araç kullanıyor olsanız da, daha iyi yayın ve dağıtım kararları almak için her bir iz üzerinde sürüm bilgisi yakaladığınızdan ve büyük hacimli dağıtılmış izleri analiz etmenin bir yoluna sahip olduğunuzdan emin olmalısınız. 
Detaylı bilgi için lütfen tıklayınız.



SEKTÖRDEN HABERLER

Dynatrace, 2021 APM ‘Gartner Magic Quadrant’ Raporunda

Vizyon Bütünlüğü ve Başarılı Proje Gerçekleştirme Açısından En Yüksek ve En İleride Olarak Konumlandırılmıştır.

2020 Gartner Raporu

Dynatrace üst üste 10. kez lider. Gartner'ın 2020 APM Raporu Yayınlandı.

Perform Europe 2018

Perform Europe 2018 in Barcelona

Constantly innovating. 7 years a Gartner MQ leader.

Gartner recognizes Dynatrace as a leader for the 7th consecutive year in the 2016

Compuware - Yazılım Performans Mühendisliği

18 – 19 Şubat 2014 tarihlerinde Hollanda Amsterdam'da düzenlenen Yazılım Performans Yönetimi, Network Performans Yönetimi

"Network Performans" Eğitimi

31 Mart – 5 Nisan 2014 tarihlerinde Compuware-İngiltere - Maidenhead ofisinde, "Network Performans Yönetimi"